Montaż silnika pneumatycznego

Silnik pneumatyczny wymaga pewnej ilości powietrza i odpowiedniego ciśnienia do prawidłowego działania. W związku z tym przewody zasilające i wylotowe powietrza muszą mieć odpowiednie rozmiary.

Przewody powietrza

Zbyt długie lub zbyt krótkie przewody powodują spadki ciśnienia, co oznacza utratę mocy. Przewód wylotu powietrza musi mieć większy rozmiar niż przewód zasilający, ponieważ powietrze na wylocie ma większą objętość niż powietrze dostarczane. W przypadku ciśnienia na wlocie wynoszącego 6,3 bara (7,3 bara ciśnienia bezwzględnego) i ciśnienia na wylocie na poziomie atmosferycznym objętość wzrasta do współczynnika 7,3. W praktyce oznacza to, że takie same przewody są stosowane na wlocie i wylocie, co powoduje powstawanie ciśnienia wstecznego i zmniejszenie wydajności silnika.

Uzdatnianie powietrza

Aby zapewnić niezawodne działanie, należy zamontować filtr powietrza i smarownicę (jeśli silnik wymaga smarowania) na wlocie powietrza — w odległości 5 metrów od silnika. Zaleca się, aby dołączyć regulator ciśnienia do układu uzdatniania powietrza. Umożliwia to zachowanie żądanego ciśnienia roboczego oraz modyfikację mocy w celu spełnienia wymogów danego zastosowania. Ważne: przy wyborze układu uzdatniania należy upewnić się, że wszystkie podzespoły charakteryzują się wystarczającą przepustowością w celu spełnienia wymogów silnika.

Smarowanie

W celu zachowania optymalnego okresu eksploatacji i wydajności silnik należy smarować 50 mm³ oleju na każdy metr sześcienny (1000 litrów) zużytego powietrza. Niewystarczające smarowanie może spowodować przyspieszone zużycie łopatek oraz zmniejszenie wydajności.